Provocarea creativă lansată de GreenUp my School elevilor participanți a fost să împletească câteva cuvinte-cheie într-un text (eseu, poezie, ghicitoare) ilustrat cu desene sau fotografii. Unul dintre criterii era și caracterul umoristic al producțiilor.
„Dar cum să scriem parodie
Când Pământul e în agonie?” au scris Brigitta Schradi, Vivienne Weber și Timea Lanter în eseul lor, jumătate-ficțiune și jumătate-manifest în versuri. (eleve la Școala Gimnazială „Dr. Josef Szolomayer”, Cămin, jud. Satu Mare – prof. Erika-Margit Schradi)
Sofia Anton și-a imaginat o poveste ale cărei personaje, Luca și Mariana, care ajung la concluzia că „munca în echipă aduce victorie”. (elevă la Colegiul de Arte Baia Mare – prof. Cristina Walter)
Ioana Boca a făcut o pledoarie bine documentată pentru reciclare: „Viitorul este în mâna noastră, noi decidem dacă vrem sau nu vrem să mai avem o casă, să mai avem bucuria de a vedea florile și albinele, de a vedea normalitatea anotimpurilor, de a vedea zăpada și tot ce însumează un mediu de viață sănătos, lipsit de poluare.” (elevă la Colegiul Tehnic ”Alesandru Papiu Ilarian” Zalău – prof. Ioana Bianca Slevas)
Creațiile copiilor ne spun multe despre ceea ce simt și gândesc legat de viitorul Planetei care este și viitorul lor. Fiecare poveste, fiecare desen, fiecare colaj au fost lucrate cu grijă, convingere și entuziasm. Îi vom prezenta mai în detaliu pe tinerii autori, în articolele care urmează.