Autentificare

Apasă aici dacă ai uitat parola!

Resetare parola


Completează adresa de email, apasă butonul Trimite și vei primi un link de acces pentru modificarea parolei.


« Înapoi la formularul de autentificare.

Clementina Anghelache: ”Copilul este lider pentru că, atunci când are un obiectiv, va ști să și-l atingă, indiferent de obstacole.”

12 / 04 / 2017

#editia 2016-2017, #generale, #Ora Patrulei de Reciclare, #Radio Gold FM


La Ora Patrulei de Reciclare de la Radio Gold FM Romania ediția din 6 aprilie, s-au desprins idei intresante despre educație, sport și reciclare. Clementina Anghelache, Senior Learning & Development Consultant, Publisher LearningNetwork.ro – LearningNetwork fiind unul din partenerii ediției 2016-2017 a programului ne-a vorbit despre ce înseamnă educația extra-școlară pentru tineri, cum pot deveni ei lideri și cât de important este rolul adulților pentru ca un copil să devină acel om performant și integru – modelul la care aspiră atât familia cât și sistemul de învățământ.

Roxana Bichiș, realizatoare emisiunii:  Între educație și a fi educat există o mare diferență – un om educat va ști nu doar să primească ci să și cultive și să-și extindă educația. Un om educat nu va înceta nicicând să învețe. Omul este precum natura – trebuie să își tragă în permanență resurse pentru a fi viu și asta pentru că citim cărți indiferent de vârstă. Studiem indiferent de experiența profesională. Învățăm, indiferent de cât de multe pare că am ști. Ne extindem aria de interese pentru a ne dezvolta capacit-țile intelectuale. Educația alternativă este ceva ce avem datoria să ne oferim
mereu, atât nouă cât și copiilor noștri.

Clementina Anghelache: Educația alternativă nu ar fi utilă dacă am avea un sistem de educație sănătos. Ceea ce îi impinge pe liceeni către educația alternativă este dorința de a ieși din închisoarea temelor și a proiectelor inutile pentru școală. Ei sunt spirite libere. Curiozitatea în adolescență este maximă. Cei inteligenți și cei care care au susținerea părinților și a profesorilor vor căuta variante alternative pentru dezvoltarea lor.

R.B.: Sunt copiii un model de leadership?

C.A.: Da. Copilul nu știe ce înseamnă ”nu”. El dacă are un obiectiv va ști să și-l atingă, indiferent de obstacolele pe care le întâmpină.

R.B.: Sunt ei viitorii lideri? Ce gen de tipologie creează un program ca Patrula de Reciclare?

C.A.: Depinde de noi, părinții, educatorii și de ceilalți adulți implicați în dezvoltarea lor, dacă ei sunt viitorii lideri. Ca tipologie, trebuie să înțelegem că nu suntem singuri și că nu contează doar confortul nostru imediat. O pungă aruncată pe jos astăzi poate nu contează dar milioane de pungi aruncate, da, iar asta le dă un exemplu copiilor noștri.

R.B.: De ce răspund copiii la genul acesta de mesaj ”Salvăm planeta!”

C.A.: Copilul este dragoste necondiționată. El iubește toate lucrurile frumoase pe care le vede și în momentul în care vezi ce frumos poate să arate un loc nepoluat și să te bucuri de spațiu, copilul va extinde această dragoste la întreaga planetă pentru că el nu are limite.

R.B.: Ce putem dărui educației prin acțiuni individuale dar și la nivel mai mare?

C.A.: Trebuie să trecem de granița familiei și să ne conectăm la ce se întâmplă în jur pentru că nu suntem singuri, iar ce se întâmplă în jur ne afectează calitatea vieții. În momentul în care înțelegi că tu reciclezi a la carte dar dacă nu-i inspiri și pe cei din jur să o facă, gunoiul lor te va afecta în cele diin urmă.

R.B.: Cum ne ajută sportul la Networking?

C.A.: Sportul te deschide. Îți pune în mișcare o serie de hormoni care îți dau o stare de bine, radiezi și oamenii sunt atrași de oameni care radiază. A fi eco înseamnă a te respecta pe tine și poate uneori nu o facem fiindcă nu ne uităm la ce avem înăuntrul nostru. Nu poți fi integru tot timpul însă poți face acele acțiuni care te fac să fii un om integru. Mi se pare alarmant câte deșeuri poți produce după ce faci cumpărături – adică lucruri de zi cu zi.

R.B.: De ce este nevoie să arătăm zilnic că ne pasă?

C.A.: Nu ai nevoie de motivație ci de obiective. Când ai obiective faci alegeri pentru că îți dorești ceva în viitor. Le faci dezinteresat, ca să creezi ceva.