Autentificare

Apasă aici dacă ai uitat parola!

Resetare parola


Completează adresa de email, apasă butonul Trimite și vei primi un link de acces pentru modificarea parolei.


« Înapoi la formularul de autentificare.

Cod 1 2 25 133 4

Cod 1 2 25 133 4
4 / 08 / 2013

#2013, #Bucuresti, #câștigători, #cea mai mare cantitate DEEE/agent, #cel mai activ profesor, #poveste, #școală


Nu vă îngrijorați, nu e un test de matematică, ci, mai degrabă, o provocare… pentru detectivi amatori. Sunteți pregătiți să călcați pe urmele lui Sherlock Holmes? Tot ce aveți de făcut este să citiți mai departe. Promitem, la finalul poveștii veți descoperi misterul cifrelor.

O faptă bună nu e niciodată inutilă.” Asta cred agenții Patrulei de reciclare ai Școlii nr.133, din sectorul 4, București. Mai mult, ei acționează în consecință. Dovada incontestabilă? Dețin două premii la ediția 2013: pentru cea mai mare cantitate de DEEE colectată / elev participant și pentru cel mai activ profesor coordonator – prof. Ramona Dima, care spune: ”întotdeauna te simți minunat când câștigi un premiu, însă adevăratul câștig îl au elevii, prin cunoștințele dobândite la clasă, prin materialele distribuite de Asociația RoRec, prin faptul că au interacționat și au fost susținuti de colegi, prieteni, vecini. Au aflat lucruri interesante despre obiectele pe care le folosim în viața noastră de zi cu zi.”

Luna și acțiunea

Ingredientele succesului” de care am vorbit și în articolele precedente au funcționat și pentru ei: comunicarea, munca de echipă, susținerea părinților. ”Ne-am informat despre ceea ce avem de făcut, am diseminat informația la rândul nostru și așa am ajuns să fim o echipă adevărată. Am comunicat foarte bine cu colegii din școală și persoanele din afara ei. Am avut susținători și ne-am bucurat pentru acest lucru.” Părinții au fost ”recrutați” cu atâta hotărâre, încât au devenit aproape la fel de activi ca agenții înșiși.

Doamna Dima și tinerii ei ecologiști plusează la consecvență. Ei nu au lăsat să treacă nicio lună fără să organizeze o activitate de informare și colectare. Au completat minuțios broșurile, au montat containerele de colectare, au ținut în fiecare lună ore speciale de prezentări și discuții referitoare la reciclare, au distribuit fluturași, au ”colindat” la vecini și prieteni explicându-le de ce trebuie să colectăm cu grijă deșeurile electrice. Au creat personaje amuzante din DEEE-urile colectate la școală, înainte să le predea, ca să atragă atenția colegilor și să-i determine să nu mai arunce niciodată bateriile, becurile, neoanele și alte aparate o dată cu gunoiul menajer.

Important este că nu s-au oprit. Mai mult, după ce au citit în broșuri ce cantitate de aur poate fi recuperată din telefoanele mobile, și-au propus, mai în glumă, mai în serios, să strângă un milion de telefoane mobile stricate, o adevărată mină de aur”!

Antrenament pentru suflet

Agenților Patrulei le-a plăcut să lucreze în echipă, uniți și se simt mândri că au ajutat mediul înconjurător. Le-a plăcut enorm să dea interviuri la festivitatea de premiere, s-au simțit mici vedete. Este încurajator faptul că au suflet mare, că înțeleg lucruri importante și sunt convinsă că viața lor va fi plină de acțiuni utile, plăcute, constructive.” Patrula de reciclare devine pentru elevii împlicați, în perspectiva Ramonei Dima, nu doar o amintire frumoasă din școală, ci un exercițiu de suflet care îi va face mai generoși, mai responsabili, și, nu în ultimul rând, capabili să găsească oportunități și să se investească în experiențe frumoase pe tot parcursul vieții.

Consider că atenția pentru activitățile educative de protecție a mediului se va menține prin implicarea activă a elevilor în proiecte de acest gen. Ne-am implicat în fiecare an școlar în acțiuni ecologice, în parteneriate de protejare a mediului fiindcă iubim natura, planeta, ne pasă ce se întamplă în jurul nostrum și nu văd de ce nu am continua în viitor. Facem totul pentru o educație durabilă, de calitate” încheie doamna Dima.

Ați dezlegat enigma codului? Desigur. 1 – profesor coordinator. 2 – premii, 25 – agenții din Patrulă, 133 – numărul școlii, 4 – sectorul din care face parte. Povestea școlii 133 este, însă, mai mult decât cifre. Este o poveste a tenacității și continuității, o poveste a ceea ce putem schimba atunci când facem gesturi bune TOT TIMPUL. O rețetă a performanței în orice domeniu, reconfirmată de Patrula de reciclare.